به گزارش ریسک نیوز به نقل از نشریه تخصصی بیمه داری نوین جمله ابتدایی مدیرعامل شرکت بیمه خاورمیانه این است: « لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است» و در ادامه صحبت های، وی چند کلیدواژه را در کنار نوآوری مورد تاکید قرار می دهد: یکی فراهم کردن زیرساخت های فناورانه متناسب با ضرورت های توسعه و نوآوری است و دوم توجه به نیازهای روز مشتریان، به عبارت دیگر سه ضلع مثلث توجه به نوآوری به عنوان ذهنیت غالب سازمان، توجه به توسعه زیرساخت های فناورانه به عنوان ضرورت توسعه، و در نهایت توجه به نیازهای مشتری به عنوان موتور محرکه که سفر مشتری را جذاب می کند ، ضرورت حیات سازمان، است و بیمه زندگی خاور میانه تلاش کرده است محاط بر این سه ضلع بازار خود را تحکیم بخشد.
بیمه خاورمیانه و نوآوری
چالش تاسیس بیمه های تخصصی
مستمری معوق، مستمری ، مستمری آنی
بیمه زندگی خاورمیانه
*آقای نوروزی در ابتدا به صورت کلان بررسی کنید که چطور شرکتهای بیمه میتوانند در زمینه نوآوری فعالیت کنند؟
لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است. اگر شرکتهای تخصصی بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای ندارند جز اینکه در حوزههای مختلف، نوآور باشند. رویکرد بیمه زندگی خاورمیانه از همان ابتدا ارائة محصولات جدید در حوزة بیمههای زندگی بود؛ به همین دلیل حدود هفت محصول در سال 96 ارائه و مجوز آنها را دریافت و شروع به کار کرد. بعضی از این محصولات مشابه محصولات سایر شرکتها بود و به نوعی میتوان گفت که بیمه زندگی خاورمیانه کار بسیار دشواری داشت؛ چون باید با 30 شرکت بیمة با تجربه رقابت کند این شرکتها علاوه بر تجربه، مشتریان بازار هدف داشتند و محصولاتشان جا افتاده بود.
وقتی بیمه زندگی خاورمیانه وارد بازار صنعت بیمه شد شرکتهای دیگری نیز در حوزة بیمههای زندگی ورود پیدا کردند. طبیعتاً آنها هم تلاش کردند تا با نوآوری به ویژه در حوزة محصول خود را معرفی کنند.
* تصمیم بر ارائه مجوز صرفا به بیمههای تخصصی را چگونه ارزیابی میکنید؟
این تصمیم از یک جهاتی خوب و از جهاتی بد است؛ چون ذهنیت صنعت بیمه در بحث بیمههای تخصصی صرفاً به سمت بیمههای زندگی سوق یافته، در صورتی که این مسئله را میتوان تغییر داد؛ یعنی میتوان مثلاً بیمه تخصصی در حوزه مهندسی یا حوزة مسئولیت ایجاد کرد. به نظرم صنعت بیمه و به ویژه بیمه مرکزی باید در این حوزهها ورود کنند؛ اما امروز اغلب شرکتهای متقاضی بیمه تخصصی سراغ بیمه زندگی میروند و این امر باعث میشود تا دایره کوچکتر بماند و به این ترتیب بیمههای زندگی کمکم وارد کیک یکدیگر بشوند.
*آقای نوروزی در ابتدا به صورت کلان بررسی کنید که چطور شرکتهای بیمه میتوانند در زمینه نوآوری فعالیت کنند؟
لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است. اگر شرکتهای تخصصی بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای ندارند جز اینکه در حوزههای مختلف، نوآور باشند. رویکرد بیمه زندگی خاورمیانه از همان ابتدا ارائة محصولات جدید در حوزة بیمههای زندگی بود؛ به همین دلیل حدود هفت محصول در سال 96 ارائه و مجوز آنها را دریافت و شروع به کار کرد. بعضی از این محصولات مشابه محصولات سایر شرکتها بود و به نوعی میتوان گفت که بیمه زندگی خاورمیانه کار بسیار دشواری داشت؛ چون باید با 30 شرکت بیمة با تجربه رقابت کند این شرکتها علاوه بر تجربه، مشتریان بازار هدف داشتند و محصولاتشان جا افتاده بود.
وقتی بیمه زندگی خاورمیانه وارد بازار صنعت بیمه شد شرکتهای دیگری نیز در حوزة بیمههای زندگی ورود پیدا کردند. طبیعتاً آنها هم تلاش کردند تا با نوآوری به ویژه در حوزة محصول خود را معرفی کنند.
* تصمیم بر ارائه مجوز صرفا به بیمههای تخصصی را چگونه ارزیابی میکنید؟
این تصمیم از یک جهاتی خوب و از جهاتی بد است؛ چون ذهنیت صنعت بیمه در بحث بیمههای تخصصی صرفاً به سمت بیمههای زندگی سوق یافته، در صورتی که این مسئله را میتوان تغییر داد؛ یعنی میتوان مثلاً بیمه تخصصی در حوزه مهندسی یا حوزة مسئولیت ایجاد کرد. به نظرم صنعت بیمه و به ویژه بیمه مرکزی باید در این حوزهها ورود کنند؛ اما امروز اغلب شرکتهای متقاضی بیمه تخصصی سراغ بیمه زندگی میروند و این امر باعث میشود تا دایره کوچکتر بماند و به این ترتیب بیمههای زندگی کمکم وارد کیک یکدیگر بشوند.
شرکت بیمه پاسارگاد از سال ۱۳۸۵ در زمینه بیمه عمر و بازنشستگی شروع به فعالیت نمود و چند سالیست که رتبه توانگری مالی سطح یک را داراست. اما امروز انتخاب بهترین بیمه عمر با توجه به تنوع شرکتها اهمیت بیشتری دارد. طرح بازنشستگی پاسارگاد از سال ۱۴۰۰ راهاندازی شده و مشابه برخی رقبا (نظیر بیمه خاورمیانه) خدمات مستمری و بازنشستگی را ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید
بیمه مستمری و بازنشستگی یک ضرورت برای تامین مالی آینده هر انسان می باشد. بخصوص در عصرتکنولوژی و آهنی ، در عصری که خانواده ها به دلیل شرایط سخت مالی و تورم های بالا ، سرعت بالای پیشرفت که باعث تک قطبی شدن خانواده امروزی و آینده می شود ، میتوان از بیمه های مستمری و بازنشستگی راهی برای تامین نیازهای مالی آینده ، یا همان دوران کهولت سن و سالخوردگی استفاده کرد . با توجه به همه این موارد میتوان گفت که در عصر جدید موضوع دریافت بازنشستگی زودتر از موعد نیز مطرح و به مرحله اجرا رسید .در اینجا با روش نوین دریافت بازنشستگی زودتر از موعد هم میتوانید آشنا و حتی برای خود تهیه نمائید .
بیشتر بخوانید
اگر کمالگرا هستی، این متن مخصوص تو نوشته شده. برای کسانی که استانداردهای بالایی دارند و همیشه دنبال اطمینان قطعیاند.
همه ما کمالگراها با یک حُسن بزرگ به دنیا آمدیم؛ دقت، وسواس مثبت، عشق به برتری، حساسیت قبل از اقدام و «نیاز به دیدهشدن متفاوت!»
اما مشکل از جایی شروع میشود که تصور میکنیم کمال فقط در انجام کار ۱۰۰٪ بینقص است؛ در حالی که کمال یعنی «فرایند عالیشدن.»
بیشتر بخوانید
دانشجوی عزیز! این مقاله مخصوص توست که دنبال رزومه واقعی، درآمد دانشجویی، تجربه کار و یک آینده حرفهای هستی.
اصلاً چرا فروش مهم است؟ شغل تو هرچه باشد؛ اگر بلد نباشی خودت، مهارتت یا ایدهات را «بفروشی»، در دنیای رقابتی امروز هیچوقت اوج نمیگیری!
بیشتر بخوانید