به گزارش ریسک نیوز به نقل از نشریه تخصصی بیمه داری نوین جمله ابتدایی مدیرعامل شرکت بیمه خاورمیانه این است: « لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است» و در ادامه صحبت های، وی چند کلیدواژه را در کنار نوآوری مورد تاکید قرار می دهد: یکی فراهم کردن زیرساخت های فناورانه متناسب با ضرورت های توسعه و نوآوری است و دوم توجه به نیازهای روز مشتریان، به عبارت دیگر سه ضلع مثلث توجه به نوآوری به عنوان ذهنیت غالب سازمان، توجه به توسعه زیرساخت های فناورانه به عنوان ضرورت توسعه، و در نهایت توجه به نیازهای مشتری به عنوان موتور محرکه که سفر مشتری را جذاب می کند ، ضرورت حیات سازمان، است و بیمه زندگی خاور میانه تلاش کرده است محاط بر این سه ضلع بازار خود را تحکیم بخشد.
بیمه خاورمیانه و نوآوری
چالش تاسیس بیمه های تخصصی
مستمری معوق، مستمری ، مستمری آنی
بیمه زندگی خاورمیانه
*آقای نوروزی در ابتدا به صورت کلان بررسی کنید که چطور شرکتهای بیمه میتوانند در زمینه نوآوری فعالیت کنند؟
لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است. اگر شرکتهای تخصصی بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای ندارند جز اینکه در حوزههای مختلف، نوآور باشند. رویکرد بیمه زندگی خاورمیانه از همان ابتدا ارائة محصولات جدید در حوزة بیمههای زندگی بود؛ به همین دلیل حدود هفت محصول در سال 96 ارائه و مجوز آنها را دریافت و شروع به کار کرد. بعضی از این محصولات مشابه محصولات سایر شرکتها بود و به نوعی میتوان گفت که بیمه زندگی خاورمیانه کار بسیار دشواری داشت؛ چون باید با 30 شرکت بیمة با تجربه رقابت کند این شرکتها علاوه بر تجربه، مشتریان بازار هدف داشتند و محصولاتشان جا افتاده بود.
وقتی بیمه زندگی خاورمیانه وارد بازار صنعت بیمه شد شرکتهای دیگری نیز در حوزة بیمههای زندگی ورود پیدا کردند. طبیعتاً آنها هم تلاش کردند تا با نوآوری به ویژه در حوزة محصول خود را معرفی کنند.
* تصمیم بر ارائه مجوز صرفا به بیمههای تخصصی را چگونه ارزیابی میکنید؟
این تصمیم از یک جهاتی خوب و از جهاتی بد است؛ چون ذهنیت صنعت بیمه در بحث بیمههای تخصصی صرفاً به سمت بیمههای زندگی سوق یافته، در صورتی که این مسئله را میتوان تغییر داد؛ یعنی میتوان مثلاً بیمه تخصصی در حوزه مهندسی یا حوزة مسئولیت ایجاد کرد. به نظرم صنعت بیمه و به ویژه بیمه مرکزی باید در این حوزهها ورود کنند؛ اما امروز اغلب شرکتهای متقاضی بیمه تخصصی سراغ بیمه زندگی میروند و این امر باعث میشود تا دایره کوچکتر بماند و به این ترتیب بیمههای زندگی کمکم وارد کیک یکدیگر بشوند.
*آقای نوروزی در ابتدا به صورت کلان بررسی کنید که چطور شرکتهای بیمه میتوانند در زمینه نوآوری فعالیت کنند؟
لازمة حضور شرکتهای تخصصی در بازار بیمه نوآوری است. اگر شرکتهای تخصصی بخواهند حرفی برای گفتن داشته باشند، چارهای ندارند جز اینکه در حوزههای مختلف، نوآور باشند. رویکرد بیمه زندگی خاورمیانه از همان ابتدا ارائة محصولات جدید در حوزة بیمههای زندگی بود؛ به همین دلیل حدود هفت محصول در سال 96 ارائه و مجوز آنها را دریافت و شروع به کار کرد. بعضی از این محصولات مشابه محصولات سایر شرکتها بود و به نوعی میتوان گفت که بیمه زندگی خاورمیانه کار بسیار دشواری داشت؛ چون باید با 30 شرکت بیمة با تجربه رقابت کند این شرکتها علاوه بر تجربه، مشتریان بازار هدف داشتند و محصولاتشان جا افتاده بود.
وقتی بیمه زندگی خاورمیانه وارد بازار صنعت بیمه شد شرکتهای دیگری نیز در حوزة بیمههای زندگی ورود پیدا کردند. طبیعتاً آنها هم تلاش کردند تا با نوآوری به ویژه در حوزة محصول خود را معرفی کنند.
* تصمیم بر ارائه مجوز صرفا به بیمههای تخصصی را چگونه ارزیابی میکنید؟
این تصمیم از یک جهاتی خوب و از جهاتی بد است؛ چون ذهنیت صنعت بیمه در بحث بیمههای تخصصی صرفاً به سمت بیمههای زندگی سوق یافته، در صورتی که این مسئله را میتوان تغییر داد؛ یعنی میتوان مثلاً بیمه تخصصی در حوزه مهندسی یا حوزة مسئولیت ایجاد کرد. به نظرم صنعت بیمه و به ویژه بیمه مرکزی باید در این حوزهها ورود کنند؛ اما امروز اغلب شرکتهای متقاضی بیمه تخصصی سراغ بیمه زندگی میروند و این امر باعث میشود تا دایره کوچکتر بماند و به این ترتیب بیمههای زندگی کمکم وارد کیک یکدیگر بشوند.
مجمع عمومی عادی سالانه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، شنبه 30 تیرماه 1403 در هتل ارم تهران برگزار شد
بیشتر بخوانید
سود مشارکت 30 درصدی برای سال 1402 در مجمع عمومی شرکت به تصویب رسید.
بیشتر بخوانید
بیمه پاسارگاد یکی از شرکتهای بیمه در زمینه بیمه عمر است که از سال 1385 فعالیت خود را در این حوزه آغاز نموده است. این شرکت برای چند سال متوالی در سطح یک از نظر توانگری مالی قرار گرفته است
بیشتر بخوانید
بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی بیمههای زندگی در ایران به مجوز ۱۳۴۵۳۴۴۵۵ از بیمه مرکزی با سطح توانگری مالی یک (بالاترین سطح توانگری مالی) میباشد که نماد آن در بورس، بخاور است.
بیشتر بخوانید